woensdag 11 april 2007

droge lenteavond


Gisteren de linkerkant helemaal glad gemaakt: het is geen graafterrein meer, maar lijkt meer op een tuin. De bonenstaken alvast in de grond gezet. De bonen komen later (als het wat vochtiger is).
Vervelende ontdekking gedaan: het stuk waar ik mijn aardappelen wilde zetten, is verleden jaar OOK een aardappelveldje geweest. Dus ik moest op zoek naar een ander strookje.
Daarom besloten om de vroeg gezaaide snijsla en raapstelen maar weer om te spitten. Enerzijds omdat de later gezaaide bijna even hoog staan, als de eerste al opkomen. Anderzijds: er zit toch nog best veel kweek in dat stuk. Dat vanavond dus gedaan en de eerste 20 aardappel planten gepoot.
De andere aardappelen komen op het stuk waar ik spinazie en kardoen had gezaaid. Het zaad dat ik in Spanje heb gekocht komt voor geen (milli)meter op. Ook niet in huis overigens. Dus spinazie, dikke sla en asperges moeten nog een keer gezaaid worden.

Geen opmerkingen: