woensdag 11 juni 2008

aanhoudende droogte en verdere ongemakken

Het heeft niet meer geregend, ondanks beloftes van het metereologisch front.
De baby paksoy heeft het per rij gered of niet, snap niet wat de verschillen zijn.
De kolen worden aangevreten door "iets", behalve de snijmoes.
Flink wat aardbeien geoogst, maar de groten zijn er nu wel uit, ook door de droogte vermoedleijk.
De eerste frambozen worden rijp, maar vertonen ook verdrogend blad.
De wijnbessen hebben hier en daar droog blad, en staan in bloei.
De sla-en staan er prachtig bij, met volle kroppen.
De aardappelen komen goed op, op sommige na, mn Roseval doet het wat minder lijkt het. Gelukkig heb ik nog geen Coloradokevers op mijn planten gezien.
Heb ook nog geen luizen in mijn tuinbonen.
Er zijn niet veel peultjes. De planten die direct in de tuin zijn gezaaid zijn forser van blad dan de binnen planten. De suikererwten (die allemaal binnen zijn begonnen) miezeren wat weg (droogte, cultuurshock?).
De snijbiet komt goed op, maar ik vraag me af of ik al die mooie kleuren krijg die het zakje beloofde.
De augurken planten moeten nu echt uit het zaaibakje, ze staan al bijna in bloei.

Geen opmerkingen: