zaterdag 6 september 2008

en toch is het herfst

vandaag aardappelen geoogst: Roseval (hoeveelheid viel me tegen) en Dunbar Standard
Op sommige plekken zaten zachte, uitgevreten "aardappelen", tot een totaal verslijmde toe, eruit gehaald en mee naar huis voor de vuilnisbak.
Er zijn ontzettend veel bramen, ik denk dat ik ook fruitvliegjes mee naar binnen heb genomen.
De laatste mais van de planten afgehaald, maar de korrels zijn al lelijk ingedroogd: volgend jaar iets sneller opeten (als het er weer zo veel zijn zonder dat de reeen ze opeten).
Verder bloemen (een grote bos dahlia's, en 2 bosjes kleinere bloemen), wortelen, bieten en snijboet nerf.
De groenlof, en raddaccio doen het goed en de tudela en chinese kool zijn goed aangeslagen.
Verstopt heb ik ook nog een paar planten selderie. Daarbij staan ook nog kleine chinese preien, die moeten naast de anderen, die het overigens erg goed doen.
Ik vraag me af of ik nog bloemkolen zie, de rode kolen en savoije kolen gaan kolen maken.

en dan is het weer snel donker,,,,,,,,,,,,,

Geen opmerkingen: