zaterdag 29 mei 2010

klimrekken

afgelopen dagen vooral bezig geweest met schoffelen en zo

vandaag klimrekken gebouwd.
voor de snijbonen van wilgentakken, in carre's, de toppen bijelkaar gebonden en de twijgen verweven
voor de kievietsbonen met bamboe en een boventak, 1 meter hoog, weet niet zeker of dat genoeg is, want de zaailingen zijn eigenlijk wel erg groot

daarna geplant die kievietsbonen, 2 per stok, en sojabonen en linzen, gewoon op zichzelf

vanmiddag nog 2 keer een vuurkorf gebrand met vooral framboossnoeisel, en dus mijn armen en handen vol doorntjes

een nieuwe honingbes binnen gekregen (want ik heb gelezen dat je er 2 nodig hebt om vrucht te zetten)
en verder weer een envelop met zaadjes: winterkervel, boekweit, daslook, 6 soorten basil, hop, zegekruid, bajri (mahanhu graan) of parelgierst
en in de winkel gekocht: weer bolle courgettes, en wortelpeterselie

de mais wordt geen succes vantjaar vreesk: van de nieuwe zaadjes komt ongeveer de helft op, momenteel heb ik met bijzaaien (van voorgeweekte zaden) in totaal een 30 planten en sommige beginnen er al slecht uit te zien omdat ze te lang in de potjes zitten (denkk); veldje in de nieuwe tuin omgespaaid. het zou vannacht gaan regenen en als het morgen niet al te slecht is, dan zet ik ze er maar in.

je zou toch zeggen dat ik met 300 m^2 ruimte genoeg zou hebben, maar in de praktijk valt dat tegen, alleen al door de eindeloze stroom framboosplanten, in de nieuwe tuin

Geen opmerkingen: