dinsdag 6 juli 2010

zacht fruit

de aardbeien hebben erg te lijden gehad van de hitte en de oogst lijkt over, hoewel de nieuwste planten alsnog lijken te gaan bloeien

frambozen rijpen, maar zijn ook heel snel aangedaan door de hitte

rode bessen zo van de struiken staan te vreten, zalige dorstlesser
witte bessen, zwarte bessen, josta bessen, stekelbessen

thuis weer aan het zaaien geslagen omdat binnen heel kort de uien eruit gaan en dan kan daar de herfst teelt in.
sisho en melde komen niet op, of ik herken ze niet tussen het onkruid
broccoli perennial staat nog in potjes, had het wat te warm achter het glas, en wordt in de tuin opgevreten door slakken

de nieuwe tuin lijkt aanzienlijk natter dan de oude, kan ik mogelijk leuk rekening mee houden volgend jaar

het was overigens lekker koel en vochtig tussen de koolplanten, dus waar de zon niet op de grond kan staan bakken: ik blijf voorstander van bedekte grond ipv dat eindeloos vrwijderen van onkruid. misschien dat ik een dezer dagen wel mijn sikkel meeneem naar de tuinen om het onkruid in ieder geval in hoogte wat te betuegelen,

Geen opmerkingen: