zondag 18 februari 2007

onverwacht kil

Dit weekend weer in de tuin kweek verwijderd.
Met de afgedekte stukken bezig geweest. Ik vraag me af wat ze er toch mee gedan hebben.
Er zitten oude, dode stukken wortel in, maar ook actieve wortels. Meestal is de grond best rul, maar er zijn ook stukken flink hard. Vooral met de schop gewerkt en de grond gekeerd. Opnieuw de verwijderde wortelstokken geoogst voor medicinaal gebruik.

Heb knoflook geplant, kwam daarbij ook weer kweek tegen, over het hoofd gezien!!!

Een buurman was al aan het zaaien, raapsteeltjes, peultjes en strooisla. Mocht het alsnog gaan vriezen dan was hij alleen wat geld voor zaad kwijt, en als het wel lukt dan vroeg groene blaadjes. Ik heb ook vanalles al liggen, ik denk dat ik volgende week als we vakantie hebben maar eens wat in de grond stop.

Oja de titel van deze post...
Ze hadden voorspeld dat het lekker weer zou worden. Zaterdag was wel redelijk ok, maar vandaag was mistig en kil. Overigens best wel mensen op de tuin.

Geen opmerkingen: