zaterdag 27 november 2010

in de kou

Geoogst (of gered voor de kou):
torentjes bloemkool: er zat ijs in de beschermende tassen, de planten zonder bloemen laten staan met zakken, misschien hebben ze zo een goede start in het voorjaar
selderie had behoorlijk te lijden van de kou, een paar planten (de stengels had ik al eerder ingepakt) uit gegraven, rest laten staan, zoveel selderie eet ik toch niet, het is buiten de grond hoedanook bedorven voordat ik ze opeet
knolletjes uitgegraven, moet nog eens goed kijken wat er nu wel en niet ging, maar de klaverzuringknolletjes waren wel leuk (geen kilo;s maar de planten hadden er ook maar kort ingestaan)
verder opgeruimd, een dahliaknol gevonden, paar m2 lichtjes omgespaaid, de grond was al een cm bevroren maar dat was geen probleem in de rullere plaatsen, al met al best wel een boel omgelegd in de nieuwe tuin
paarse wortelen uitgegraven, had ze nog laat gezaaid, de eerste was een hele grote, de rest meer in de richting van wat ik mocht verwachten van de relatief korte groeitijd
crosne laten staan, net als de aardperen, hoop dat dat een verstandig besluit is
de reeen zijn nu ook aan de andijvie begonnen
de jagers waren bezig in het terrein, waarop ze schieten?? de fazanten die ik laatst gezien heb??
vannacht had het 7 C gevroren, betwijfel of het veel boven 0 is geweest vandaag

Geen opmerkingen: