woensdag 2 mei 2007

het wordt saai

Het is gort droog, dus niet meer in de tuin gedaan dan water gegeven.
Wat geschoffeld, en onkruid verwijderd.
Van de bietjes zijn er wel 5 opgekomen, als het wat vochtiger wordt ga ik nog een streep zaaien.
Thuis doe ik zoveel moeite om asperges te zetten, in de tuin heb ik al minstens 3 plantjes spontaan zien opkomen. Die ga ik dus voorzichtig behandelen.
De radijsjes hebben last van ....., Buuf denkt woelmuis, in ieder geval zijn de puntjes van de knolletjes weggegeten en verdorren de plantjes.
De mais planten die ik binnen had voorgezaaid zijn inmiddels goed sterk geworden.
VAn buuf nog wat wittekoolplantjes gekregen, die ieder in een eigen kuiltje gezet, dan kan daarin water; ze lijken het te redden.
De vroege aardappelen staan al fors boven de grond, de laters beginnen ook voorzichtig hier en daar een groen puntje te laten zien.
Ach, en verder is het stoffig, stoffig, stoffig.

Buienradar.nl:
80% kans op een noordwestelijke stroming met wisselvallig weer en normale temperaturen, 20% kans op een zuidwestelijke stroming met droog en (vrij) warm weer

mogelijk dat het dus volgende week wat vochtiger wordt ((( en dan niet meer warm en droog worden zeker,,,,,, )))

Geen opmerkingen: